30-03-11

Borderline van binnen - Femke Talitha

Borderline wordt je niet zomaar. Het recept voor de stoornis omvatte voor mij aanleg, een flinke dosis pech, en een decennium overleven gevolgd door een heftige crisis. Het resultaat van de optelsom? Ik mis een bodem, en kan daardoor op allerlei manieren buiten de werkelijkheid raken. Gevoelens zijn veel heftiger. Mijn waarneming kan verstoord raken - ik zie regelmatig dingen die er niet zijn. Of mijn denken flipt van stralend wit ineens naar gitzwart. Toch is iemand met borderline ook maar een mens. Met een gezin, werk, vrienden. Femke Talitha (1978) is getrouwd en moeder van twee zoons. Ze werkt als beleids- en publiciteitsmedewerker. Femke is een krachtige en intelligente vrouw met een volkomen normaal leven. Slechts een handjevol mensen weet wat er in haar geest omgaat. Toen na jaren de diagnose borderline bij Femke eenmaal gesteld was, leerde ze hiermee omgaan en accepteerde ze dat ze haar leven op een andere manier zal moeten leven: werkelijkheid, energie en relaties zullen nooit meer vanzelfsprekend zijn. Mijn leven met borderline is als dansen op dun ijs. Gelukkig heb ik leren dansen, dus dans ik om de wakken heen. Maar de dreiging en de koude voeten blijven áltijd ellendig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.