19-10-12

Skater in de mist - Bavo Dhooge

Win lijdt aan narcolepsie, een slaapziekte. Dit houdt in dat hij last heeft van slaapaanvallen en overdag plotseling in slaap kan vallen. Om de slaap te verdrijven slikt hij uppers en andere pillen. Daarnaast is Win ook nog eens een supergoede skater. Om geld voor de pillen te verdienen doet hij mee aan skateweddenschappen. Hij doet zich voor als beginneling, maar als er wordt gewed op zijn trucs blijkt hij ineens de beste skater van de stad. Win lijdt een gevaarlijk leven, hangt veel op straat en gaat niet naar school. Dan ontmoet hij Romy, een schaatster. Zij lijkt hem te kunnen helpen ontsnappen uit zijn ellendige bestaan. Of is het nou eerder andersom? Maar al gauw komen Romy en Win er achter dat hun levens erg ver van elkaar af staan. Zeker wanneer Win aan de slag gaat als loopjongen voor een paar louche jongens.

3 opmerkingen:

  1. Ik vond het een zeer goed boek, heb zelf meegemaakt hoe een jonge me niet leuk vond. Ik ben steeds van hem blijven houden maar er zal dus niets van komen. Ik vond het redelijk triestig dat Win in zo'n situatie verzeild is geraakt. Ik vind het een top boek als ik zeggen mag. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het heel snel uit heb terwijl ik niet zo'n goede lezer ben maar dit boek verdiend zeker een 7 op 10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Peter Van Nueten4 november 2013 om 18:18

      Heb het boek ook gelezen, zeker een aanrader

      Verwijderen
  2. Chantal Verhoven4 november 2013 om 20:24

    Ik heb het boek pas uit, mijn eerste gedacht toen ik het boek gekregen had van een collega was dat het om moord of zoiets ging, maar het gaat hier over een jonge genaamd Win die in een dorpje in Nederland woont en die te maken krijgt met drugs en hoe meisje te versieren enzo.
    Ik vind dit eerder een boek voor de jeugd, raar dat ik dit op een 36 jarige leeftijd kreeg. Maar al bij al vind ik het toch leuk dat ik dit gekregen had.

    BeantwoordenVerwijderen