05-12-12

Lijstjestijd: gelezen boeken 2012

Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor lijstjes. Vandaag het eerste lijstje of eigenlijk moet ik zeggen een opsomming van feiten :). Op deze weblog staat ook een Leeslijst, die hier te vinden is. Op deze leeslijst staan, tot nu toe, 300 boeken vermeld. Van deze 300 boeken zijn er 249 boeken waar ik in begonnen ben met lezen. Uiteindelijk bleven er 231 boeken over, 18 boeken haalden de eindstreep niet omdat ik ergens halverwege gestopt ben met lezen. Dit had diverse redenen bv omdat het boek mijn aandacht niet vast kon houden, omdat het boek niet liep, omdat ik het slecht vond of om een andere reden. Dat betekent dat er dus tot nu toe 231 boeken daadwerkelijk uitgelezen zijn. Wauw, dat is best wel een groot aantal, toch? En .. het jaar is nog niet om :).

Oké, verder met het lijstje. Op de leeslijst staan ook boeken vermeld die nog wachten om gelezen te worden (op leeslijst aangeduid met resp. oranje, blauw of groen): 21 boeken uit eigen bezit, 19 boeken geleend bij de bibliotheek en 11 boeken die helaas voordat ze gelezen konden worden retour moesten naar de bibliotheek, maar die ik zeker nog ga lenen om nu écht te gaan lezen, dus die tel ik ook maar alvast bij de nog te lezen boeken op. Dat maakt dat er nog 51 boeken op de stapel nog te lezen boeken liggen/staan. 

Van de 231 gelezen boeken zijn er vervolgens 58 boeken die ik aan zou raden aan mensen om te lezen, de zgn. aanraders. Dit zijn boeken die 4, 4½ of zelfs 5 sterren hebben gekregen. 27 boeken hebben van mij 4 sterren gekregen, 24 boeken kregen 4½ sterren en 7 boeken haalden zelfs 5 sterren. Wil je weten welke boeken dit zijn, kijk het even na óf in de leeslijst óf bij de betreffende label. Om het nog makkelijker te maken; je kunt ook het volgende lijstje af wachten :).

Note: gewijzigd op 10.12.2012 / gewijzigd op 14.12.2012 | gewijzigd op 16.12.2012 | gewijzigd op 18.12.2012 | gewijzigd op 21.12.2012 | gewijzigd op 27.12.2012

4 opmerkingen:

  1. Volgens jaar ook is bij houden kijken hoeveel ik er lees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow 220 boeken, dat is bijna 1 per dag. Het is altijd leuk om bij andere lezers weer nieuwe tips te vinden en zo de te lezen lijst nog langer te maken.
      Sinds kort heb ik je blog ontdekt en kom nu regelmatig een kijkje nemen.
      Groetjes Riet

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een lijst zeg! Ik doe het je niet na zoveel boeken in een jaar. Volgend jaar ga ik voor de 125 :)

    BeantwoordenVerwijderen