29-07-13

Leesmarathon dag 1


Vandaag is dan de start van de Leesmarathon waaraan The Book Girl deelneemt. De Leesmarathon duurt van 29 juli tot 4 augustus en dus zal deze week in het teken staan van deze Leesmarathon. Gedurende deze week zal ik mijn bevindingen over, met en van de Leesmarathon hier plaatsen alsmede de recensies die van de gelezen boeken gemaakt worden. Jullie begrijpen vast wel dat de recensies niet zo uitgebreid zullen worden als normaliter, maar een korte recensie dat moet zeker mogelijk zijn.

Vandaag begint het al goed; er staat een afspraak in het ziekenhuis gepland en daar gaat mijn eerste dag, althans een flink deel hiervan. Ik zal proberen onderweg in de auto te lezen, als partnerlief tenminste zijn mond wil houden haha. En tijdens het wachten in het ziekenhuis kan ik natuurlijk ook lezen, iets wat ik dan ook zeker zal doen... Het boek waarmee ik wil beginnen is Terminaal gezond - Windy Pinchetti, een boek welke al zolang wacht om gelezen te worden. Mijn bevindingen volgen later vandaag.


Terminaal gezond: een aangrijpend en ontroerend boek en wat een krachtig persoon is Windy. Het zit haar niet mee in het leven; moeilijke jeugdjaren waarbij geweld in het gezin niet vreemd is, zelf terechtgekomen in een gewelddadig huwelijk waaruit ze uiteindelijk weet weg te vluchten. Haar oma, zus en moeder verliezen aan kanker en zelf uiteindelijk ook getroffen worden door de ziekte kanker. Daarnaast leren dealen met de nasleep hiervan; "een kleine anderhalf jaar verder was mijn lijf niet meer dezelfde. My mind is young, my body feels old" en het feit dat ze lijdt aan "frozen shoulders". Ook haar tweede huwelijk strandt als blijkt dat haar man een alcoholist is. Ondanks al deze tegenslagen, weet zij zich toch staande te houden en lukt het haar om het positieve te blijven zien welke het leven te bieden heeft, ik vind dit echt bewonderenswaardig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen