Recensie: Love triangle - Francisco de Paula Fernandez

Titel: Love tri@ngle
Auteur: Francisco de Paula Fernández
Genre: Young Adult (Teen Chick)
351 pagina's | De Fontein Jeugd | mei 2013

Francisco de Paula Fernández:
Francisco de Paula Fernández werd geboren in Sevilla. Hij studeerde journalistiek en woont in Madrid. Schrijven was altijd zijn grote passie. Love tri@ngle is zijn debuut. Het verscheen als blog op internet en werd door duizenden volgers gelezen voordat het in boekvorm verscheen. Inmiddels zijn er in Spanje meer dan 120.000 exemplaren van verkocht. Ook het vervolg is een grote hit.

De bijna 17-jarige Luna is zenuwachtig. Ze heeft een date met Angel, een popjournalist die ze via internet heeft leren kennen. De minuten verstrijken, maar Angel komt niet opdagen. Luna baalt. Om haar vriendinnen niet onder ogen te hoeven komen, gaat ze wat drinken in een café. Daar ontmoet ze de megaknappe Alex. Hij maakt haar aan het lachen en laat stiekem zijn mailadres achter. Net als Luna wil weggaan, komt Angel het café binnengerend. Hij had onverwachts een interview met Katia, de meest gewilde zangeres van het moment. Luna's date heeft niet één maar twee geweldige jongens opgeleverd. Wat nu? Maar niet alleen Luna heeft haar oog op hen laten vallen...

Een heerlijk romantisch feelgood boek welke goed past bij dit warme weer. Het duurde dan ook niet lang of ik werd het verhaal ingezogen en raakte in de greep van het verhaal, de liefde en romantiek. Het verhaal laat zich vlot lezen, hoewel je als lezer in het begin even moet wennen aan de gekozen verhaalstructuur. Er wordt voortdurend gewisseld van vertelperspectief. Verschillende personages vertellen hun verhaal, gedachten en gevoelens op een bepaald tijdsmoment. Zo leren we stukje bij beetje de hoofdpersonen en hun gedachten en gevoelens kennen en komen we meer te weten over hun al dan niet verliefdheden en onderlinge relaties.

Zo hebben we daar Luna, die verliefd is op Angel, haar vriend die ze twee maanden geleden via internet heeft leren kennen. Maar tegelijkertijd vindt ze ook Alex, de schrijver in spe die ze bij Starbucks ontmoet als Angel te laat op hun eerste date komt opdagen, leuk of misschien wel meer dan leuk?

"Het begint erop te lijken dat ze Alex leuk vindt. Dan kan toch niet? Angel is haar vriend. Ze weet zeker dat ze van hem houdt. Tuurlijk, welk meisje zou hem nou niet leuk vinden? Alex is gewoon een vriend, die ze bovendien nog maar pas kent".

"Kun je van twee jongens tegelijk houden? Onmiddellijk weet ze dat dit waanzin is. Nee. Angel is haar vriend. Ze houdt van Angel en daarmee uit!".

Ook Alex vindt Luna leuk, zou hij verliefd op haar zijn? Alex's stiefzus, Irene, ziet Luna echter als rivale en wil Alex voor zichzelf hebben. Maar ook Mario, Luna's klasgenoot en broer van haar vriendin Miriam, blijkt een oogje op haar te hebben. Zijn hart wordt gebroken als blijkt dat Luna een vriend heeft en hem alleen als goede vriend ziet. Daarentegen ziet Luna's vriendin Diana Mario wel zitten, maar of hij verliefd op haar is? En hoe zit het met Angel en Katia, de beroemde zangeres? Wat speelt er precies tussen deze twee?

Deze wel of niet verliefdheden, de misverstanden en intriges zijn de ingrediënten voor deze Teen Chick. Een romantisch verhaal waarbij ook de nodige humor niet ontbreekt. Het verhaal heeft een open einde maar geeft in een preview van het vervolg de suggestie dat er heel wat te gebeuren staat. Wie zal voor wie kiezen en zullen Angel en Luna bij elkaar blijven? We zullen helaas tot 2014 moeten wachten op het vervolg, jammer, ben nl erg benieuwd hoe al deze verliefdheden zullen aflopen.

Love tri@ngle: een heerlijk feelgood boek welke zich uitstekend laat lezen tijdens vakantie: op het strand, in de tuin of waar dan ook. Een romantisch verhaal waarbij ook de nodige humor niet ontbreekt. Een boel intriges en misverstanden, verliefdheid kan soms knap lastig zijn ...