12-08-13

Boektrailer: Ik zal nooit meer stout zijn - Ada Busman


Het verhaal:
'Ik zal nooit meer stout zijn!
Waarom mag ik niet bij jou blijven?
Ik ben al zoveel nachtjes weg, mag ik al naar huis?

Een paar van de wanhopige vragen van een verdrietig kind, dat niet kan begrijpen waarom hij niet naar huis mag.

Dit boek gaat over mijn kleinzoon Jordy, slachtoffer van de WSG, bij zijn vader weggehaald door valse aantijgingen. Het wanhopige gevecht voor gerechtigheid door de familie, om een eind aan deze tragedie te maken en zo Jordy weer een gewone jeugd te kunnen geven. De tegenwerking van de WSG, die steeds groter wordt, en het moeten ontrafelen van hun leugens, die zich blijven opstapelen.

Er is geen land ter wereld waar in de jeugdzorg zoveel dwangmaatregelen worden toegepast en waar zoveel kinderen uit huis worden geplaatst en worden opgesloten als in Nederland. Zijn Nederlanders slechtere ouders dan elders of zou het aan de incompetentie van jeugdzorg liggen, waar ondeskundige mensen ingrijpende beslissingen nemen die niet gebaseerd zijn op de waarheid, maar op onderbuikgevoelens?'

Lijkt me een aangrijpend boek welke ik zeker nog ooit wil lezen. Iemand het boek al gelezen?


Bron: adabusman1

1 opmerking:

  1. Nog niet gelezen.. Het klinkt misschien heel stom maar de kaft van het boek spreekt mij totaal niet aan ook... Ik weet het, het draait uiteraard om de inhoud, maar ik vind een mooi ontworpen kaft toch ook wel een pluspunt. Ik ga een boek rapper oppikken dan denk ik... of mijn aandacht gaat er tenminste rapper naartoe getrokken worden!

    BeantwoordenVerwijderen