04-08-13

Leesmarathon dag 7

En dan ben je aanbeland bij de laatste dag van de Leesmarathon. Terugkijkend op deze Leesmarathon kan ik niet echt zeggen dat het een groot succes is geworden. De eerste dagen gingen goed, heel goed, en zat ik op schema; een boek per dag uitlezen. Ik had er lol in, het liep lekker. Toen kwam dag 4 en ik begon aan een nieuw boek. Het lag zéker niet aan het boek, maar het weer begon zijn tol te eisen. Het was en is veel en veel te warm om lekker te kunnen lezen, mijn hersenen begonnen meer en meer op pap te lijken, ik kon me niet meer concentreren. Het boek van dag 4 is nog steeds niet uitgelezen. Daarom een beschrijving van het boek tot dus ver, met antwoord op de vraag, wegleggen of doorlezen?

Du vin, du pain .. du pindakaas?: Wie droomt er niet van; een huis in het buitenland, ver weg van alle drukte, stress etc die we hier in Nederland ervaren. Heerlijk in de natuur, een idyllisch stekje, back to basic, daar droomt iedereen toch wel eens van? Roos Boum en partner gaan op zoek naar een huis in Frankrijk en beschrijven de zoektocht, de cultuurverschillen, taalmisverstanden, het leven op het platteland en wat er allemaal om de hoek komt kijken voordat het huis ook daadwerkelijk jouw huis is. Het verhaal is beeldend geschreven, zo beeldend dat je als lezer het gevoel krijgt zelf onderdeel uit te maken van hun avonturen in Frankrijk. Je ziet hun huis, het erf, de omgeving, de mensen zo voor je. Ik ben pas op pagina 66 beland, maar op de vraag wegleggen of doorlezen, kan ik alleen maar antwoorden; doorlézen

Het resultaat van de Leesmarathon: 3 boeken uitgelezen + 1 boek nog in bezig + tussendoor nog 2 recensie-boeken gelezen. Het valt op zich nog mee maar ik had gehoopt meer boeken uit te zullen lezen. Denk dat als het straks weer kouder wordt, ik mijn eigen leesmarathon ga houden :) in de hoop dan wel het aantal gelezen boeken in een week omhoog kan krikken...

1 opmerking:

  1. Daarom straks gewoon je eigen leesmarathon houden....:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.