22-11-13

Recensie: Hotel Mama - Thiery Thielemans

Titel: Hotel Mama
Auteur: Thiery Thielemans
Genre: Columns
Uitvoering: Paperback
176 pagina's | Kaft Media | september 2013
Thiery Thielemans
Thiery Thielemans (39) is een zeer bevlogen en liefhebbende moeder. Zij woont samen met haar lief en hun drie diva’s in het Brabantse Uden. Thiery zette enkele jaren geleden haar carrière op een lager pitje om fulltime voor haar gezin te zorgen en daarnaast haar passie voor schrijven op te pakken. Thiery is eigenaar van het blogplatform HotelMama.nl waar zij andere ouders, grootouders, leerkrachten en iedereen die iets met kinderen heeft, een podium geeft hun verhalen te delen met anderen. 

Het verhaal
In Hotel Mama lees je herkenbare verhalen van een normaal gezin dat best bijzonder is. Een gezin dat er niet als vanzelfsprekend is gekomen maar een gezin dat geleerd heeft om van hele normale dingen in het leven iets heel bijzonders te maken. Iedere dag en elk moment! 

Mijn mening
„Als zelfbenoemd CEO van mijn Hotel Mama ben ik van alles. Uiterst flexibel en multi-inzetbaar, dag en nacht.” 

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel beschrijft Thiery de weg die ze als gezin hebben afgelegd om tot Hotel Mama te komen. Hotel Mama zijnde Thiery, haar partner en hun drie dochters, de drie diva's: Kleine Diva, Middelste Diva en Puber Diva. De weg tot Hotel Mama was er geen zonder slag of stoot. 

„We zijn samen sterker geworden, hebben lieve kinderen die tevreden zijn met wat ze hebben. We zijn heel rijk voor wat betreft gevoel en levenservaring. Straks, thuis, zal ik weer mama en partner zijn. Maar vooral ook Thiery, iets wat ik voor mijn gevoel veel te lang niet meer ben geweest.” 

Het tweede deel gaat over Hotel Mama zelf. Thiery schrijft in korte columns over mooie, grappige, ontroerende situaties en anekdotes die ze meemaakt met haar drie diva’’s. Als lezer voel je de warmte en liefde voor haar gezin. Er zijn columns die me terug laten denken aan mijn jeugd, een stukje herkenning en nostalgie naar vroegere tijden. 

„Tegenwoordig ben ik CEO, CEO van Hotel Mama, mijn Hotel Mama. Een titel met een knipoog en een titel die ik er zelf aan heb gegeven. Ik ben de spil van ons levendige gezin met mijzelf, Lief, Kleine Diva, Middelste Diva en Puber Diva als vaste bewoners. Ik ontdekte hoe leuk het eigenlijk was om mama te zijn. Om te kunnen genieten van drie meisjes in de bloei van hun leven, op weg naar volwassenheid. Drie meisjes die ieder voor zich zo bijzonder waren en voor wie ik er mocht zijn.” 

Uit het boek spreekt veel liefde, warmte, geborgenheid, doorzettingsvermogen, zorgzaamheid en plezier. Maar ook verdriet, pijn en stilstaan bij de dood. Een boek met een lach én een traan. Herkenbare, grappige, maar ook ontroerende verhalen wisselen elkaar af en smaken naar meer. Ik heb genoten van Hotel Mama, het boek is een aanrader! 

„Het leven in Hotel Mama is leuk, al die pijntjes hier en daar horen er nou eenmaal bij. Zolang we er zo af en toe om kunnen lachen en we beseffen dat we met al onze pijntjes waar dan ook, in goede handen zijn, zijn we vrolijk en gezond. En dáár doen we het voor!”

1 opmerking: