26-12-14

Gastrecensie: Frozen - Kristen Anderson-Lopez

Titel: Frozen
Auteur: Kristen Anderson-Lopez
ISBN: 9789047617389
boek + cd | Rubinstein b.v. | 2014
Frozen speelt zich af in het koninkrijk Arendelle, dat door tovenarij van prinses Elsa in een ijswereld is veranderd. Haar dappere zusje prinses Anna gaat samen met bergbeklimmer Kristoff en zijn rendier Sven, op pad om haar zus te zoeken. Elsa is namelijk op de vlucht geslagen, bang als ze is voor haar eigen krachten. De reis is niet makkelijk. Ze moeten over besneeuwde bergen en kliffen. De twee krijgen te maken met verschillende natuurelementen en moeten die zien te overwinnen. Onderweg ontmoeten ze een grappige sneeuwman genaamd Olaf, die hen steunt tijdens de reis.

Met de originele stemmen uit de film, en de hitsingle ‘Laat het los’. Een heuse Read Along, meelezen met het verhaal. Hoor je het geluid, dan draai je de bladzijde om.

Een echt verhaal of film voor deze koude decembertijd. Het verhaal over twee zussen die heel close zijn, totdat de oudste zus prinses Elsa haar magische gave niet meer onder controle heeft en weg vlucht uit Koninkrijk Arendelle. Ze vlucht de bergen in en bouwt daar haar eigen ijskasteel. Hier kan ze niemand kwaad doen. Haar zus prinses Anna gaat op zoek, omdat Elsa de enige is die de vloek over het Koninkrijk kan opheffen. Samen met Kristoff, zijn rendier en Olaf de sneeuwman, beleven ze een ijzig avontuur. In haar wanhoop bevriest Elsa het hart van Anna en alleen ware liefde kan haar van het bevriezen voorkomen. Elsa wordt gevangen genomen en weet te ontsnappen. Het zou geen sprookje zijn als er geen happy end zou volgen. Ik heb zowel het boek gelezen als de film gekeken. Prachtig is ook de muziek en zang. Een aanrader voor de hele familie.