Recensie: In Wonderland - Lynn Austin

Titel: In Wonderland
Auteur: Lynn Austin
ISBN: 9789029704595
464 pagina's | Uitgeverij Voorhoeve | 2011
Lynn Austin:
Lynn Austin koesterde altijd al een diep verlangen om te schrijven, maar jarenlang kwam het er simpelweg niet van. Toen ze naar Canada verhuisde vanwege het werk van haar man, gebruikte ze de lange winters om te gaan schrijven. Op een dag zei haar baan als lerares vaarwel en sloot ze zich op met de personages van haar romans. En dat wierp zijn vruchten af: Lynn is de bescheiden winnares van maar liefst acht Christy Awards, de meest prestigieuze award voor christelijke romans in de Verenigde Staten.

Lynn Austin is een echt familiemens. Een levendig gesprek tussen Lynn, haar moeder en haar 98-jarige oma over de veranderde rol van de vrouw in de loop der jaren, inspireerde haar tot het schrijven van haar eerste grote roman, Eva’s dochters' waarop nog vele volgden. Ook schreef ze een ontroerend verslag van een reis door Israël: Lopen op het water - mijn zoektocht naar een dieper geloof in het land waar Jezus leefde. Ze is nog steeds blij verrast met het succes van haar boeken in Nederland, waar al meer dan 350.000 exemplaren hun weg naar de lezer vonden.

Alice Grace Ripley leeft in een droomwereld met haar neus in de boeken. Maar aan haar zorgeloze bestaan komt plotseling een einde als haar vriend Gordon hun relatie verbreekt. Hij vindt dat Alice te veel in een fantasiewereld leeft. Als ze dan ook nog haar geliefde baan in de bibliotheek kwijtraakt omdat er bezuinigd moet worden, vlucht ze naar de bergen van Kentucky om vijf dozen met boeken te doneren aan de bibliotheek in het kleine mijnwerkersstadje Acorn.Eenmaal daar aangekomen biedt ze aan om twee weken als vrijwilliger te werken in de bibliotheek. De bibliothecaris en de vier vrouwen die boeken naar afgelegen plekken brengen, blijken echter anders dan ze had verwacht. Alice ontdekt dat het echte leven met al zijn avonturen, mysteries én romantiek veel mooier kan zijn dan ze ooit had durven dromen.

Recensie door Clasien:
In Wonderland gaat over Alice die een echte boekenwurm is. Ze werkt in een bibliotheek maar na haar werk zit ze het liefst met haar neus in de boeken. In 2 dagen tijd raakt ze alles kwijt. Haar vriendje en haar baan. De eerste paar weken is ze verdrietig en doet ze niks anders dan lezen. Maar haar ouders vinden dat ze wat nuttigs moet gaan doen. Als ze hoort dat haar tante naar een kuuroord gaat, besluit ze mee te gaan en uit de stappen in Acorn waar ze voor de plaatselijke bibliotheek boeken heeft verzameld. In Acorn komt ze in het echte leven terecht. Hier ga ik niet teveel over verklappen. Dat moet je echt zelf lezen. Maar haar leven daar is als een echte roman of detective. Ik heb heerlijk genoten van dit boek. Het zit vol romantiek, spanning, vreugde, verdriet en geloof.