Recensie: Sinds je weg bent - Anouska Knight

Titel: Sinds je weg bent
Auteur: Anouska Knight
Recensie: Xandra Sc
ISBN: 9789034754592
320 pagina's | Harlequin Holland | mei 2015

Holly Jefferson heeft heus wel door dat iedereen om haar heen opgelucht ademhaalt als ze eens glimlacht, en dat begrijpt ze ook wel. Het is nu twee jaar geleden sinds het lot haar een keiharde dreun toediende. Voor de buitenwereld lijkt het alsof ze de draad heeft opgepakt - ze werkt weer in haar taartenwinkel, bezoekt vrienden… maar zij zelf weet dat ze er nog lang niet is. Dan ontmoet ze Ciaran Argyll. Hij is knap, leidt een leven vol privileges en staat naar haar gevoel kilometers van haar af. Gaandeweg blijkt echter dat hij helemaal niet zo oppervlakkig is, dat hij eigenlijk heel leuk is - en dat hij haar wel ziet zitten! Maar ze durft de stap naar meer niet te zetten. Is ze nou gewoon verstandig… of laat ze een nieuwe kans op vriendschap en misschien zelfs liefde door haar vingers glippen?

Recensie door Xandra Sc:
Als je de kaft bekijk lijkt het wel een luchtig kook- of bakboek. Een boek waar je blij van wordt, dacht ik. Toen ik de korte samenvatting las, dacht ik dit is precies wat ik nu nodig heb, een luchtig leesboek. Wat je soms nodig hebt om te ontspannen en even weg uit de echte wereld. De hoofdpersoon is Holly die al heel wat heeft meegemaakt in haar leven. Het boek is in ik-perspectief geschreven, en dat is Holly. Hierdoor kan je je in haar verplaatsen. Het boek leest makkelijk weg, het is in vloeiende zinnen geschreven. Hier en daar een typefout of een verkeerde naam, maar het boek is verder nog goed te volgen.

Het is een echte roman, met iets diepgang. Het volgt de typische lijn van een roman. Man vindt een bepaalde vrouw leuk en probeert haar te verleiden. De clou van het boek is dan of dit lukt? Omdat ik een bepaalde verwachting had bij dit boek, en deze is uitgekomen, ben ik enthousiast over dit boek. Leuk geschreven en makkelijk te volgen. Een boek om lekker mee weg te zakken. Met een lach en een traan.

Een mooie en ook wel belangrijke zin uit dit boek is; Het perfecte stel, onder een sterrenhemel toostend op hun eigenzinnig tripje. Hoe hadden we kunnen weten dat het allemaal zo broos zou zijn? De eindeloosheid van de wereld om ons heen, de belofte van onze jeugd, de bescherming van onze liefde. Allemaal verdwenen in 1 seconde, waarmee er niets was overgebleven om nog in te geloven.