Recensie: Oeps! - Annemarie Brownswijk

Titel: Oeps!
Auteur: Annemarie Bronswijk
Recensie: Saskia
ISBN: 9789402120844
296 pagina's | Brave New Books | 2014
Wanneer de vriend van Marlie het met haar uitmaakt belandt ze in een diep dal. De hele dag zit ze in haar eendjespyjama, luistert ze naar zielige muziek en ze stinkt naar een dode hamster. Ze is letterlijk en figuurlijk ziek van de hele situatie. Met hulp van haar vriendinnen kruipt ze hier weer langzaam uit. Ze gaan twee avonden gezellig uit en Marlie gaat elke avond met een leuke man mee. Na deze avonturen vindt ze het wel weer goed met alle gekkigheid en is ze van plan haar gewone leven weer op te pakken, zonder vriend voorlopig! Met oud en nieuw komt ze er echter achter dat het nieuwe jaar anders zal gaan lopen dan ze had gedacht. Ze blijkt zwanger maar ze heeft geen idee van wie. In de negen maanden die volgen wordt Marlie heen en weer geslingerd tussen emoties, mannen en vriendinnen.

Recensie door Saskia:
Oeps! gaat over Marlie die gedumpt word door haar vriend Sander en als reactie daarop met twee mannen het bed deelt. Ze word zwanger en weet niet wie de vader is. Beide mannen blijven betrokken tijdens de zwangerschap omdat ze mogelijk de vader kunnen zijn. Het boek is heel makkelijk geschreven en je leeft helemaal met Marlie mee. Tijdens het lezen hoop je de ene keer dat Mark de vader is om vervolgens toch weer te hopen dat Dave de vader is. Ik vind het wel wat onrealistisch allemaal, de mannen zijn wel heel meegaand en vergeven Marlie alles, maar ach het is een chicklit dus dat kan allemaal. Pas op het eind van het boek word middels een DNA test bekend wie nu de vader is, maar dat ga ik natuurlijk niet verklappen. Oeps....wat een leuk boek!!!