Recensie: Een goed jaar - Robyn Carr

Titel: een goed jaar
Auteur: Robyn Carr
ISBN: 9789034754639
352 pagina's | Harlequin Holland | mei 2015
Robyn Carr:
Zevenentwintig was Robyn Carr toen haar eerste boek werd uitgegeven, en sindsdien zijn er meer dan dertig titels van haar hand verschenen. Toch duurde het een flink aantal jaren voordat ze haar stijl echt gevonden had, namelijk tot ze aan de Virgin River-serie begon. Haar streven is om boeken voor vrouwen te schrijven - boeken die grappig zijn zonder flauw te worden, die het leven in al zijn facetten beschrijven zoals het is en die de kracht van vrouwen weergeven. In de enorm populaire Virgin River-serie maakt ze die droom waar.

Cassie, Julie, Marty en Beth... Na een date met een nare afloop is Cassie klaar met relaties...misschien moet ze zich er maar bij neerleggen dat Steve, haar hond, de enige man in haar leven is! Julie worstelt om financieel haar hoofd boven water te houden. Haar man, Billy, is een schat, maar hij ziet altijd alles even rooskleurig in. En nu komt er weer een kleintje aan... Is het zo raar dat Marty van haar echtgenoot verlangt dat hij een beetje meehelpt in huis, en misschien soms zijn best voor haar doet? Beth krijgt voor de tweede keer met een ingrijpende ziekte te maken, maar vindt niets zo moeilijk als om hulp vragen. ...ze zijn al jaren beste vriendinnen, maar deze zomer hebben ze elkaar harder nodig dan ooit!

Vier BFF vriendinnen, jonge vrouwen in de bloei van hun leven elk met hun eigen problemen en verdriet. Ze kennen elkaar door en door. Cassie is verpleegkundige heeft geen relatie of kinderen alleen haar hond Steve. Ze voelt zich eenzaam en heeft een rampzalig verleden met mannen. Dan ontmoet ze Walt, een ruig, angstaanjagend type, maar met het hart op de goede plaats.

Julie is heel jong al getrouwd met Billy, haar jeugdliefde en ze hebben inmiddels drie kinderen. Hun relatie is erg hecht alleen op financieel gebied hebben ze problemen. Julie is als een zusje voor Cassie.

Marty en Joe lijken een perfect koppel, geen geldprobleem een prachtig huis, een luxe leventje. Maar is Joe nog wel de man waar Marty mee getrouwd is? Ze heen een kind, maar haar geluk is ver te zoeken.

Als laatste Beth vrouwenarts , leeft voor haar werk. Doet waarvoor ze in de wieg is gelegd. Alleen haar gezondheid laat haar voor de tweede keer in de steek. Een zware toekomst ziet ze tegemoet.

Dit is een verhaal dat je raakt, het is zoals het leven is, met mooie maar ook zeker verdrietige momenten. Je sluit de hoofdpersonen in je hart.