Recensie: Gevangen - Brooke Morgan

Titel: Gevangen
Auteur: Brooke Morgan
ISBN: 9789022570685
304 pagina's | Uitgeverij Boekerij | augustus 2014
Brooke Morgan:
Brooke Morgan is afkomsting uit het Amerikaanse Boston. Ze woont en werkt in Londen. Gevangen is haar tweede thriller.

Na een vechtscheiding wil Ellie Walters haar leven weer op orde krijgen. Ze verhuist naar Cape Cod met haar steeds bozere, onhandelbare puberzoon Tim. Als ze verliefd wordt op Joe, de zoon van haar nieuwe buurvrouw, lijkt het lot haar eindelijk weer welgezind. Totdat er dingen gebeuren die verwijzen naar een ongeluk uit Ellies verleden een tragedie die ze nooit heeft verwerkt. Het lijkt erop dat iemand haar opnieuw wil laten lijden. Als een misverstand een wig drijft tussen haar en Joe en haar band met Tim verbroken dreigt te worden, wordt Ellie steeds wanhopiger. Is er nog een uitweg uit deze nachtmerrie?
Ik vond dit een heerlijk boek om te lezen, de spanning laat wel lang op zich wachten, maar het plot maakt veel goed. Ik had dit dan ook echt niet zien aankomen. Ellie en haar zoon Tim verhuizen naar Cape God om haar scheiding te verwerken en aan een nieuwe toekomst te beginnen. Ze raakt bevriend met haar buurvrouw en met haar zoon Joe. Aanvankelijk zijn ze gelukkig en krijgt Ellie een mailvriend in Londen, dit wordt haar uitlaatklep, ze vertelt hem haar diepste geheimen. Althans Ellie denkt dat ze het aan hem vertelt, maar schijn bedriegt. Gaandeweg vinden er dingen plaats die verwijzen naar het geheim van Ellie. Ze deelt haar geheim met haar beste vriendin, buurvrouw Louisa. Wanneer ze denkt dat haar mailvriend Daniël overkomt, verschijnt haar ex-man Charly. Dan komt zijn ware aard naar boven. Er volgt een spannend gedeelte en een somber eind. De epiloog vond ik jammer, want nu had het verhaal in één keer een open einde. Ik ben benieuwd of er een vervolg komt. Dit boek kan ik niet echt plaatsen onder de noemer thriller, meer een spannende roman.