Recensie: Verboden tranen - Melissa Skaye

Titel: Verboden tranen
Auteur: Melissa Skaye
ISBN: 9789086602445
364 pagina's |Uitgeverij Ellessy | 2014
Melissa Skaye:
Melissa Skaye is auteur van de thriller Virtuele tango en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Verboden tranen is het tweede deel in de VT-reeks.

Sanne Philips en Luca Borra, rechercheurs bij de politie Hoorn, staan voor een van de moeilijkste zaken uit hun carrière. In het tuinhuis van een groot landhuis worden vier lichamen ontdekt, waarvan twee in verre staat van ontbinding. Het motief van de dader is een mysterie. De oorspronkelijke bewoners van het huis, Max en Sophie Tildro, zijn om het leven gekomen bij een auto-ongeluk en de huidige bewoner, hun zoon Jack, is al ruim twintig jaar vermist. Zijn toenmalige partner Sarah is eveneens onvindbaar. De rechercheurs duiken in het verleden van Jack en Sarah en stuiten op een aantal onverklaarbare gebeurtenissen. Ondertussen krijgen Sanne en Luca te maken met een andere zaak, de vermissing van een oude vrouw. In eerste instantie lijkt dit een losstaande zaak, maar al snel rijst de vraag of deze vermissing verband houdt met de vier moorden. Sanne en Luca moeten alle zeilen bijzetten om te ontrafelen wat zich in het verleden heeft afgespeeld

Recensie door Coenraad:
In Verboden tranen wordt het Hoornse rechercheursduo Sanne Philips en Luca Borra op een moeilijke zaak gezet. In het tuinhuis van een groot landgoed worden vier lichamen gevonden. Jack Tildro “een zeer vermogend man” is de bewoner van dit landgoed en wordt al 20 jaar vermist. Zijn ouders zijn verongelukt in Oostenrijk. Ook Sarah, destijds levenspartner van Jack en moeder van zijn kind Sam is onvindbaar. Sanne en Luca gaan zich verdiepen in het verleden van Jack en Sarah. Ondertussen krijgen ze ook een melding van een vermissing van een oude vrouw. Tijdens hun onderzoek stuiten ze op verschillende raadsels en proberen een onderling verband te leggen...

Je wordt vanaf een ijzesterk proloog het verhaal ingesleurd en er is één ding  wat je wilt: doorlezen om te achterhalen hoe dit verhaal in elkaar steekt. De hoofdpersonen Sanne en Luca zijn gegroeid en staan een stuk steviger in hun schoenen dan in Virtuele Tango. Jack en Sarah zijn de hoofdpersonen in de tweede verhaallijn. Zodra je aan deze verhaallijn begint krijg je het idee dat het in een andere tijd afspeelt vanwege de entourage van het grote landgoed en personeel. Je vraagt je af wat hebben deze twee verhaallijnen met elkaar gemeen en gedurende het onderzoek is het meer dan je denkt. De schrijfstijl is vlot en krachtig, ontwikkelingen in het verhaal houden je scherp en hierdoor blijf je tot aan het einde geboeid lezen.

Met Verboden tranen laat Melissa zien dat ze net als haar karakters een enorme groei hebben doorgemaakt. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe zaken die dit rechercheursduo uit Hoorn laat oplossen.