Recensie: Gezocht: Nora Roberts-held - Ava Miles

Titel: Gezocht: Nora Roberts-held
Auteur: Ava Miles
ISBN: 9789402707502
352 pagina's | HarperCollins Holland | februari 2016
Ava Miles:
Ava Miles is #1 bestsellerauteur  van hedendaagse romans in Amerika. Na persoonlijke toestemming van Nora Roberts schreef ze Gezocht: Nora Roberts held. Haar boeken staan in Amerika in de Amazon en iBooks Top 10 en veroveren nu ook Europa.

Merediths ex beweert dat het haar schuld is dat hun huwelijk op de klippen liep! Volgens hem heeft ze te veel romans van Nora Roberts gelezen en verwacht ze daardoor veel te veel van relaties. Wat een onzin: zij gelooft dat echte liefde bestaat, en de ideale man ook. En dat zal ze bewijzen…  Ze gaat gewoon op zoek naar haar eigen Nora Roberts-held! Want die loopt ergens rond, dat weet ze zeker! En Nora? Die wordt haar gids in liefdesland…

Recensie door Marjon:
Dit boek is een ode aan Nora Roberts. Wie al veel van haar boeken heeft gelezen, zal er veel in herkennen bij het lezen van dit boek. Maar dit boek is meer. In eerste instantie lijkt het op een roman met een gevalletje chantage, maar er komt steeds meer diepgang in en ook meer spanning. Naast het verhaal van Tanner en Meredith speelt nog een verhaal en daarmee worden hun levens op het spel gezet. Het boek is een echt pageturner; je legt het niet meer weg. Het leest heel toegankelijk, karakters zijn aardig uitgewerkt en de saamhorigheid van het dorp is voelbaar. Ik had nog nooit iets van Ava Miles gelezen, maar dit smaakt naar meer. En de opzet van het zoeken naar een Nora Roberts-held is erg origineel. Gaat Meredith die Nora Roberts-held vinden? Bestaan dat soort helden echt?

Het boek is voorzien van een originele kalender met daarop echte Nora Roberts-helden; personages uit haar boeken.