23-04-16

In de toren. Leven met een depressie - Merel Melchers


Dit waargebeurde verhaal beschrijft op aangrijpende wijze een maand uit het leven van de 17-jarige Merel, die kampt met meerdere psychische aandoeningen, waaronder een depressie en een eetstoornis. Met hulp is ze op zoek naar zichzelf, maar ze voelt zich eenzamer dan ooit tevoren. Ze wordt alsmaar somberder en twijfelt aan de reden van haar bestaan. Ze zoekt steeds meer naar een lichamelijke uitlaatklep om haar psychische pijn te verlichten. Glijdt ze steeds dieper weg of is er nog een uitweg? In de toren zorgt voor herkenning bij lotgenoten en geeft anderen een realistische inkijk in wat het betekent om te leven met een depressie.

166 pagina's | ISBN9789402223804 | Boekscout | februari 2016 | € 17,85


Fragment:
Ik weet wat jullie denken. Ik heb het vaker gehoord: ‘Kun je het niet één dag langer volhouden? Slechts één? Maar hoe kan ik nog één dag langer leven als ik me elke ochtend vol teleurstelling afvraag waarom ik in ’s hemelsnaam wakker moest worden? Ik voelde me rustiger in die twee uurtjes slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.