Recensie: Storm 3 - De vuurproef - Lauren St. John

Titel: Storm 3 - De vuurproef
Auteur: Lauren St. John
ISBN: 9789025760649
272 pagina's | Gottmer Uitgevers Groep | maart 2016

Lauren St John:
Lauren St. John werd geboren in Zimbabwe en groeide op in een wildreservaat. Ze had een giraf als huisdier en zorgde onder andere voor een baby-aapje, zwijnen, pythons, honden en paarden.

Paardrijsuperster Casey Blue heeft het allemaal: roem, haar kampioenspaard Storm en een vriendje dat zielsveel van haar houdt. Maar dan dendert Kyle haar leven binnen. Hij is niet alleen de meest gevraagde trainer van het land, maar ook de knapste. Dat gaat natuurlijk voor problemen zorgen... Maar wie is Kyle eigenlijk, en waarom is er zo weinig bekend over zijn verleden? Op het belangrijkste evenement van het jaar wordt duidelijk dat niet alleen de overwinning, maar zelfs Caseys leven op het spel staat.

Eindelijk is hij er dan: Deel 3 van het trilogie Storm 'De Vuurproef'. Ik kan niet ontkennen dat Storm en Casey een plekje in mijn hart veroverd hebben. Deel 1 en 2 had ik binnen no time uit. Ik kon ook niet wachten tot ik deel 3 mocht lezen. En ook dit keer was het weer een knaller. Maar... helaas komt aan al het moois ook een eind.

Ik was vroeger een echt paardenmeisje (stiekem nog steeds) en toen ik aan deze trilogie begon was ik direct verkocht. Ondanks dat het boek om Storm en Casey draait is het ook uitermate geschikt voor lezers die niets met paarden hebben. Er komt ook veel drama, liefde en vriendschappen in voor. Ook is er geen overvloed aan jargon en de wedstrijden waar Casey aan deelt neemt, spreken voor zich.

De gebeurtenissen in het boek zijn voorspellend te noemen, maar dit doet niets af aan het leesplezier. Het einde daarentegen zag ik totaal niet aankomen. Het liet mij met een gemixt gevoel achter, waarom koos Casey daarvoor? De spanning wordt ook opgebouwd. Ik vond het alleen wel jammer dat ondanks dat het boek Storm genoemd is, meer dan de eerste helft van het boek om Casey en een ander probleempaard genaamd Roxy draait. Wat op zich wel een leuke afwisseling was, maar persoonlijk was ik graag te weten gekomen hoe de band verder tussen hun zou ontwikkelen. Storm wordt na het grote avontuur van deel 2 namelijk op rust gesteld zodat hij helemaal klaar en uitgerust deel kan nemen aan een nieuw evenement. Ook komt er een oude vijand van Casey en Storm terug in De Vuurproef. Hoe gaat dit allemaal aflopen?