Recensies: Calendar Girl 1 - Audrey Carlan

Recensie: Marjon, Marion
ISBN: 9789022578070
368 pagina's | Uitgeverij Boekerij | juni 2016

Audrey Carlan:
Audrey Carlan schreef al meerdere succesvolle, hotte series, waaronder de Falling-serie en de Trinity-trilogie.

Een knappe jonge vrouw, een grote schuld van 1 miljoen, een jaar om het terug te betalen...

Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende 'arm candy' kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts. Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd... Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia's gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo...

Marjon (las maand 1 - januari, welke verscheen in een apart boekje):
Wat een grappig origineel concept. Mia wordt Escortgirl, maar steeds voor een maand. Hoe de andere maanden zullen verlopen, weet ik niet. Maar deze maand januari is al leuk om te lezen. Beetje ondeugend, sexy en grappig. Het is natuurlijk maar een dun boekje, maar je leest het sowieso snel uit.

Marion:
De titel zegt nooit verliefd worden, maar ik ben nu al verliefd op deze Calendar Girl serie. Echt een geweldig boek. Het verhaal gaat vrij vlot van start met de uitleg over Mia Saunders die een schuld van een miljoen dollar binnen een jaar moet afbetalen. De schuld is echter niet van haarzelf, maar van haar vader, ook al heeft zij hier ook een rol in gehad omdat de schuldeiser een fout ex-vriendje van haar is geweest. Mia wil altijd voor iedereen het beste en zorgt voor de mensen om haar heen. Ook dit keer zet ze zich letterlijk voor de 100% in om de schuld van haar vader af te gaan lossen in korte tijd en wel door zichzelf te verhuren als escort. Ze kan direct aan de slag bij haar tante Millie, die de eigenaresse is van Exquisite escorts. Omdat Mia een knappe jonge vrouw is en in korte tijd veel geld binnen moet zien te halen, wordt ze alleen per maand aangeboden voor hoge bedragen.

Elke maand krijgt ze een nieuwe cliënt. In Januari begint haar avontuur met Wes Channing de derde, een knappe surfboy en filmmaker. Hij is haar eerste klant en volgens contract betaald hij een ton voor een maand gezelschap met haar. Sex is een optionele optie, die buiten het contract valt en de klant ook extra geld kost. Al blijkt snel dat Mia met alle knappe mannen die ze ontmoet geen groot probleem heeft om sommige mannen te bespringen. Zeker niet omdat de meeste een lust voor het oog zijn. Soms worden bepaalde scènes uitgebreid beschreven, wat voor mij iets minder had gemogen, maar het past ook wel weer bij dit type verhaal. Met Wes heeft ze vrij snel een band, maar ze moeten zich houden aan de regels van het contract "nooit verliefd worden". Aan het eind v/d maand vertrekt Mia naar haar volgende klant, een franse kunstenaar, Alec Dubois, die spreekt over "de liefde bedrijven", alsof het ook een kunstwerk is. Hij strooit met franse worden en zij is zijn kunstwerk voor de komende maand. Bij hem leert ze dat je kunt liefhebben op verschillende manieren en komt ze ook dichter bij zichzelf.

Haar derde maand begint bij een bekende Italiaan uit de bokswereld en gezicht van een groot Italiaans familiebedrijf, namelijk Anthony Fasano, ook wel Tony genoemd. Zodra ze zijn appartement in stapt, staan er plots twee heerlijke mannen. Tony blijkt in het geheim een partner te hebben, namelijk Hector en ze hebben haar ingehuurd om Tony’s verloofde te spelen om de naam van het familiebedrijf hoog te houden en zijn moeder gerust te stellen, die wil dat ze het liefst direct kinderen krijgen, omdat Tony als enige de familienaam kan doorgeven via het nageslacht. Het wordt een hectische maand waarbij Mia steeds meer ontzag krijgt voor deze twee mannen, maar het ook moeilijk vindt om aan te zien dat Hector steeds verder in zijn schulp kruipt wanneer Mia wordt voorgesteld als de grote liefde en toekomstige vrouw van Tony. In de maand Maart gebeurt er ook nog iets wat het voor Mia erg lastig maakt, om werk, lust, liefde en privé gescheiden te houden.

Ik vind het gewoon een geweldig boek en ben stiekem blij dat het pas het eerste deel uit de serie is (met daarin de maanden januari/februari/maart). Een boek over liefde en lust, maar toch ook met een verhaallijn en het feit dat niet alles is wat het lijkt. Ik heb genoten en kan niet wachten op verder te lezen in het volgende deel, welke gelukkig al klaar ligt hier in huis.