Recensie: Het Eiland - S.J. Paul

Titel: Het Eiland - Eilanden-serie #1
Auteur: S.J. Paul
ISBN: 9789491884344
228 pagina's | Scelta Publishing | 2015
S.J. Paul:
Sandra J. Paul is in het dagelijks leven ondernemer en een creatieve, bezige bij. Ze is getrouwd en moeder van drie zonen. Ze schrijft in zeer uiteenlopende genres en voor verschillende leeftijden, telkens met een paranormaal tintje als rode draad in haar werk. Met Het Eiland maakt ze haar Nederlandstalig debuut in de Young Adult fiction wereld. Sandra won in 2015 de derde prijs van de Aspe Award met haar verhaal: Duivelse Drank.

Niets op het eiland is wat het lijkt...Stef wordt wakker op een onbekend eiland. Hij weet niet hoe hij hier terechtgekomen is of waar zijn familie is. Eerst lijkt het eiland verlaten, maar dan komt hij terecht bij jongeren die zich niets herinneren van hun verleden. Stef herinnert zich alles en wil kost wat kost naar huis.Wat begint als een zoektocht naar huis, ontaardt al snel in een strijd op leven en dood.

Wat een heerlijk boek om te lezen, je leeft mee met de kinderen die leven op een eiland met het voedsel en wat de natuur hen te bieden heeft. Hoe ze daar terecht zijn gekomen, ze hebben geen idee. Ze zijn gelukkig met hun leventje totdat er een onbekende jongen, Stef, zijn intrede doet. Hij heeft herinneringen aan het "echte" leven, aan zijn familie, internet, gewoon de moderne wereld. Stef zet alles op alles om terug te keren naar thuis.

Het Eiland is een spannend verhaal met een paranormaal tintje, het verhaal heeft iets weg van een fantasieverhaal. Een eiland dat tegenwerkt door regen, storm etc. Hoe verder je vordert in het verhaal hoe meer het je pakt. Je voelt vriendschappen ontstaan tussen Stef en sommige kinderen. Wanneer ze dan ook nog de geest in de rotsen ontmoeten hoor je hoe en waarom de kinderen daar leven en moeten blijven.