Recensie: Lot uit de loterij - Tamara Haagmans

Titel: Lot uit de loterij
Auteur: Tamara Haagmans
ISBN: 9789492507006
189 pagina's | Tinteling Romance | 2016
Tamara Haagmans:
geen informatie beschikbaar

Verhalenbundel met 3 erotische chicklits + bonusverhaal. In De Ervaring van je Leven is Ellen dolblij als ze bij een wedstrijd de ervaring van haar leven heeft gewonnen. Helaas vindt het bedrijf haar inzending net iets te erotisch; daarom bieden ze haar alleen de vakantie aan. Als ook nog haar vriendin afzegt, besluit ze maar om alleen te gaan. Dat pakt goed uit als ze op het hete Tenerife Robert ontmoet, die al haar dromen waarmaakt. Maar is Robert wel wie hij zegt te zijn?

Als je niet af en toe een gokje waagt, mis je misschien wel de ervaring van je leven. Toen Niki de advertentie voor de wedstrijd in Dubbel Verliefd las, besefte ze zich niet precies wat het zou inhouden als ze daadwerkelijk zou winnen. Maar als ze wordt verkozen tot DE dubbelganger van zangeres Donna Diva, leert ze wat daar allemaal bij komt kijken. Het wordt allemaal nog ingewikkelder als Niki als een baksteen valt voor de manager van Double D. Want hij is niet alleen haar manager... Soms moet je dubbel zien om erachter te komen wie de ware is.

In Wachtrij voor de Ware is Lexi zich aan het voorbereiden om het uit te maken met Roel. Daarvoor moet ze nog even snel boodschappen doen. Omdat ze haast heeft, dringt ze voor in de rij. De man achter haar, Chris, is daar niet van gecharmeerd en al helemaal niet meer als ze als miljoenste klant een reisje wint. Om van hem af te komen, zegt Lexi toe dat ze wel samen met hem op reis zal gaan. Maar is dat wel zo'n goed idee? Voorkruipen in de rij is soms nodig om verder te komen in de liefde.

De ervaring van je leven: het eerste verhaal is een heerlijke feelgood roman over verborgen verlangens. Ellen Vos doet mee aan de prijsvraag Ervaring van je leven, het is de bedoeling om je liefste mooiste wens kenbaar te maken. Ellen doet dit maar gaat op seksueel gebied buiten de comfort zone. Ze wil de tijd van haar leven op een mooie plek met een man die haar in haar seksuele wensen voorziet. De plaats Tenerife en de man Robert. Ellen wint met haar opgestuurde fantasie. Wat als vakantieflirt begon eindigt in liefde voor het leven. Leuke personages maken dit korte verhaal een vlot geschreven belevenis.

Dubbel verliefd: het tweede verhaal is van een hele andere strekking, namelijk het spelen voor dubbelganger van een diva. Diva Donna vraagt via een auditie een dubbelganger die haar bepaalde dingen uit handen kan nemen. Gelijk tijdens de auditie valt op hoeveel Niki lijkt op Donna en haar valt dan ook de taak toe, dit is een kans die maar één keer in je leven voorbij komt. In eerste instantie lijkt alles glamour maar schijn bedriegt. Iedereen loopt op zijn tenen, Donna heeft een muur om zich heen gebouwd en wil niet dat mensen te dichtbij komen. Kai haar manager verbergt een geheim dat zijn eigen geluk in de weg staat en Niki leeft in euforie, een geweldig gevoel totdat ze achter de waarheid komt. Ook dit is een vlot geschreven verhaal met geweldige personages met hun eigen karaktertrekken. Donna gedraagt zich als een prinses, Kai draait om zijn ware gevoelens heen en Niki is recht voor zijn raap een leuk detail is dat in dit tweede verhaal Robert en Ellen weer terugkomen In een bijrol.

Wachtrij voor de ware: het derde en laatste verhaal in deze bundel is er een met humor en natuurlijk vlinders. In de hoofdrol Lexi en haar Chris die ze ontmoet in een supermarkt onder bijzondere omstandigheden. Lexi is de miljoenste klant en wint een prijs, maar Chris vind dat hij recht heeft op deze titel. Zo ontstaat er een onstuimige "bedrelatie" zo is de afspraak, maar kunnen ze zich hieraan houden of slaat de verliefdheid toe. "We waren bedmaatjes. Maar ik ben verliefd op hem geworden en dat zouden we niet doen, was de afspraak". In dit deel komt Niki weer voor als vriendin van Lexi. In de titel komt het woord "rij" voor en dat keert telkens terug in het verhaal, de rij in de supermarkt, de rij bij de Efteling en de rij mensen aan wie Chris haar wil voorstellen. Ik vond dit een leuk en lekker vlot boek om te lezen, normaal ben ik niet zo van de korte verhalen maar deze zijn gewoon compleet, er ontbreekt niets. Zeker zal ik vaker een boek van Tamara Haagmans ter hand nemen en aanraden aan mijn leesvriendinnen. Dit is meer dan alleen een chicklit, elk verhaal heeft een prima verhaallijn.

Komt allen tezamen: wil je in de kerstsfeer komen dan is dit korte verhaal iets wat je wel en juist niet moet lezen. Een gratis toegift bij het boek Lot uit de loterij, heerlijk vlot geschreven met humor en heerlijke personages. Nöelle heeft een hekel aan Kerstmis en niet maar een beetje ze vind het een walgelijk feest. Bovendien werkt ze in een speelgoedwinkel waar het rond kersttijd één grote chaos is. Wanneer ze dit jaar uitgenodigd wordt door haar zwager gaat ze met tegenzin op bezoek, daar leert ze Wouter kennen. Het toeval wil dat Noëlle juist voor hem kerstcadeautjes moest kopen, met tegenzin en uit protest heeft ze ongepaste dingen gekocht. Je leest dit verhaal met vermaak het is leuk tot in details. Dit verhaal is zo leuk geschreven, je voelt de afkeer van Noëlle voor Kerst. Wouter doet er alles aan om er toch nog leuke dagen van te maken, maar dit is niet aan haar besteed. Tamara Haagmans krijgt het met een kort verhaal voor elkaar dat ik er een favoriete schrijfster bij heb. Ik kan dan ook niet wachten op haar volgende boek. Wat een talent. Dit bonusverhaal krijgt van mij 5 sterren.