Recensie: Zusjes - Chevy Stevens

Titel: Zusjes
Auteur: Chevy Stevens
ISBN: 9789023498872
384 pagina's | Uitgeverij Cargo | juli 2016
Chevy Stevens:
Chevy Stevens is geboren op Vancouver Island, waar ze nog steeds woont met haar man en dochter. Met haar debuut Vermist en haar tweede boek Onwetend verdiende ze direct een plaats tussen bestsellerauteurs als Karin Slaughter en Tess Gerritsen. Stevens ontving voor Vermist bovendien de International Thriller of the Year Award voor het beste debuut.

De zusjes Jess, Courtney en Dani Campbell wonen op een afgelegen boerderij in Canada. Het is een hard leven, vooral omdat ze uit de buurt moeten blijven van hun driftige vader. Op een nacht loopt een ruzie uit de hand en de zussen slaan op de vlucht. Als hun auto pech krijgt vragen ze hulp aan twee mannen in een klein stadje, maar dat is het begin van een nieuwe nachtmerrie. Achttien jaar later wonen ze onder andere namen in Vancouver. Wanneer een van de zussen vermist wordt, wordt duidelijk dat het verleden hen heeft ingehaald, en dat ze niet nog een keer kunnen vluchten.

Chevy Stevens schrijft met het boek Zusjes haar vijfde thriller. Het is een verhaal met een constant aanwezige spanning, maar iets te ... Drie zusjes die vanaf hun jeugd op elkaar aangewezen zijn, weglopen van hun ouderlijk huis, zich in de nesten werken met grote gevolgen voor hun toekomst. Terugkeren naar de plek des onheils, ondanks dat ze hun leventje net een beetje op de rit hebben.

Jess, Courtney en Dani worden na het overlijden van hun moeder door hun vader aan hun lot overgelaten. Hij werkt, blijft maanden weg en als hij thuis komt is hij agressief en aan de drank, wanneer bij de meisjes de knop omgaat gebeurt er iets waardoor ze hun huis ontvluchten en hun geluk willen zoeken in Vancouver. Onderweg gaan ze werken op een veehouderij in een klein dorpje, hier blijkt hun blindelings vertrouwen misplaatst en verandert hun toekomst drastisch. Wanneer ze eindelijk denken hun verleden achter zich te kunnen laten, en een toekomst opbouwen in Vancouver, slaat opnieuw het noodlot toe.

De personages zijn goed weergegeven, vooral de onderlinge gevoelens van de zusjes komen goed tot hun recht. Hun emoties, woede en radeloosheid worden voelbaar tijdens het lezen van dit verhaal. De zusjes blijven elkaar trouw onder elke omstandigheid.

BewarenBewarenBewarenBewaren